میزبانی و مدیریت سرور وب

مقایسه هاست سی پنل و دایرکت ادمین

تفاوت هاست سی پنل و دایرکت ادمین

هاست بخش مهمی از موفقیت شما است و وقتی صحبت از حساب میزبانی شما می شود، باید بهترین انتخاب را بین دایرکت ادمین در مقابل سی پنل بدانید. هر دوی اینها کنترل پنل هایی هستند که برای میزبانی استفاده می شوند و گزینه های مدیریتی را برای مدیریت تمام قسمت های حساب میزبانی شما ارائه می دهند. مطمئناً یکی بهتر از دیگری است، اما قبل از اینکه به آن برسیم، لازم است بدانیم که هر دو چه چیزی را ارائه می دهند.

کنترل پنل میزبانی وب

کنترل پنل میزبانی وب یک رابط مبتنی بر وب است که توسط یک سرویس میزبانی وب ارائه می شود که به کاربران امکان می دهد سرورها و خدمات میزبانی شده خود را مدیریت کنند. شما باید بهترین انتخاب بین سی پنل و دایرکت ادمین را بدانید. هر دوی اینها کنترل پنل هایی هستند که برای میزبانی استفاده می شوند و گزینه های مدیریتی را برای مدیریت تمام قسمت های حساب میزبانی شما ارائه می دهند.
وقتی مقایسه ای وجود دارد، مطمئناً یکی از آنها بهتر از دیگری است، اما قبل از اینکه به آنجا برسیم، باید بدانید که این کنترل پنل های وب چه چیزی برای ارائه دارند.
در این مقاله، سی پنل در مقابل دایرکت ادمین را مورد بحث قرار می‌دهیم، ویژگی‌های اصلی، مزایا و معایب هرکدام را توضیح می‌دهیم و نحوه مقایسه آن‌ها را در سه حوزه کلیدی می‌بینیم.

دایرکت ادمین چیست؟

دایرکت ادمین یک کنترل پنل سبک وزن است که از لینوکس پشتیبانی می کند. این به طور مستقیم برای میزبانی استفاده می شود و گزینه های مدیریتی را برای مدیریت تمام قسمت های حساب میزبانی شما ارائه می دهد، این پنل اینترنتی برای مدیریت آسان سرورهای اختصاصی است. دایرکت ادمین از سرورهای وب Apache، Nginx، LiteSpeed ​​و Open LiteSpeed ​​پشتیبانی می کند. علاوه بر این، از MariaDB و ModSecurity، MySQL، ClamAV، Exim، Dovecot، SpamAssassin، SpamD، ProFTPD و PureFTPD پشتیبانی می شود.

 

دلایل استفاده از دایرکت ادمین

به عنوان یک کنترل پنل پولی که نیاز به مجوز دارد، DirectAdmin یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید پیدا کنید. شما به یک کنترل پنل پولی نیاز دارید (اکثر شرکت های هاستینگ آن را ارائه می دهند) زیرا کنترل پنل های رایگان به سادگی امنیت و ویژگی های لازم برای اکثر پروژه ها را در اختیار شما قرار نمی دهند.

این یکی از ساده ترین کنترل پنل ها برای استفاده است و دسترسی به وب میل، گزینه های مدیریت، مدیر فایل شما و بسیاری موارد دیگر را فراهم می کند. هنگامی که وارد سیستم می شوید، متوجه خواهید شد که همه چیز برای شما در یک صفحه نمایش داده شده است. این امر یافتن آنچه را که به دنبال آن هستید در منطقه اداری آسان می کند. برای استفاده از DirectAdmin کاربران باید دانش فنی کمی داشته باشند.direct admin

هزینه مجوز DirectAdmin از 29 دلار در ماه شروع می شود که برای شرکت های میزبانی که به دنبال بسته بودجه هستند مناسب است. مهم ترین جذابیتی که دایرکت ادمین را محبوب می کند، پشتیبانی نامحدود دامنه در تمام پلن های آن است.

 

 مزایای دایرکت ادمین

دایرکت ادمین یکی از ساده ترین کنترل پنل ها است و به عنوان یک گزینه سبک وزن عمل می کند.

به راحتی صدها وب سایت را بسازید و کنترل کنید.

دایرکت ادمین دارای یک بخش مدیریت کاربر پسند است.

دایرکت ادمین امکان خرید مجوز مادام العمر را فراهم می کند که پشتیبانی نامحدود از دامنه، به روز رسانی دوره ای کنترل پنل و موارد دیگر را ارائه می دهد.

عملاً تمام ویژگی هایی که برای تنظیم وب سایت خود در میزبانی وب سایت مشترک نیاز دارید را دارد.

 

سی پنل چیست؟

cPanel بهترین کنترل پنل وب است که در بازار پیدا می کنید. این یک کنترل پنل پولی دیگر است و اکثر بهترین شرکت های هاستینگ cPanel را با حساب شما ارائه می کنند. ویژگی ها و سهولت استفاده، این را به یکی از بهترین انتخاب ها در اینترنت برای کاربران مبتدی و پیشرفته تبدیل کرده است.

سی پنل یک پنل مدیریتی مبتنی بر یونیکس است که عملکردهای  مدیریتی وب سایت را از سطح مدیر، خرده فروش یا کاربر نهایی امکان پذیر می کند. این یک کنترل پنل میزبانی وب مبتنی بر وب است و می تواند تمام ویژگی های مدیریت وب سایت را در رابط مدیریت کند. سی پنل بیشتر برای کاربران نهایی محبوب است و دارای یک رابط آسان و یک کنترل پنل پرکاربرد است.

 

مزایای سی پنل

هاست سی پنل مزایای زیادی برای کاربران دارد. با استفاده از میزبانی وب سی پنل، مشتری می تواند مدیریت وب سایت داشته باشد، اگرچه برای افراد جدید، می تواند این روش را بسیار تمیز نگه دارد.

سی پنل به راحتی نصب می شود، به بسیاری از وب سایت ها، دامنه ها، زیر دامنه ها و نام های دامنه ای که آپلود می شوند کمک می کند، برای مشتریانی که وب سایت های زیادی دارند بسیار مفید است. این حداکثر نعمتی است که توسط cPanel برجسته شده است.

ساده ترین محیط سیستم لینوکس با حداقل 266 مگاهرتز، حداقل 512 مگابایت رم و حداقل 10 گیگابایت فضای دیسک در دسترس می خواهد.

میزبانی وب اینترنتی cPanel تعداد زیادی را تنظیم کرده است که کافی است و قبلاً سی پنل را آماده کرده است.

برای مبتدی‌ها پیمایش سی پنل بسیار آسان است و برخلاف دایرکت ادمین، سی پنل ویژگی‌ها را به دسته‌هایی تقسیم می‌کند که یافتن آنها را آسان‌تر می‌کند. سی پنل همچنین ویژگی ها و پلاگین های بیشتری نسبت به DirectAdmin ارائه می دهد. برای استفاده از سی پنل، نیازی نیست که کاربر دارای سابقه فنی باشد.

 

تفاوت عمده بین دایرکت ادمین و سی پنل

دایرکت ادمین و سی پنل بسیار شبیه و در عین حال بسیار متفاوت هستند. آنها هر دو یک چارچوب پیکربندی سرور و UI ارائه می دهند، اما DirectAdmin مقدار زیادی از کار را در پوسته ریشه باقی می گذارد. از طرف دیگر، سی پنل تقریباً تمام تنظیمات و عملکردها را در UI ارائه می دهد. این امر استفاده از آن را بسیار آسان‌تر می‌کند و تقریباً برای تمام سطوح کاربر مناسب‌تر است

کنترل پنل وب که استفاده می کنید می تواند پیکربندی سرور و تجربه حساب میزبانی شما را ایجاد یا خراب کند. به این ترتیب، مهم است که مناسب را انتخاب کنید. محدود کردن آن به دو مورد از محبوب ترین گزینه های صنعت، cPanel و DirectAdmin ، آسان است. با این حال، تصمیم گیری بین این دو می تواند مشکل باشد.

البته عوامل زیادی در تصمیم گیری شما تاثیرگذار هستند. وقت گذاشتن برای درک ویژگی‌ها و تفاوت‌های منحصربه‌فرد بین پانل‌های کنترل می‌تواند فرآیند تصمیم‌گیری شما را ساده‌تر کند و شما را در انتخاب آگاهانه قرار دهد.

سی پنل و دایرکت ادمین شباهت هایی با هم دارند. به عنوان مثال، هر دو گواهینامه SSL رایگان و پشتیبانی لینوکس را ارائه می دهند. علاوه بر این، هر دو یک چارچوب پیکربندی سرور و یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) ارائه می کنند. با این حال، این همه چیز نیست. بیایید نگاهی عمیق تر به تفاوت های آنها بیندازیم.

کنترل پنل میزبانی وب

جمع بندی

کنترل پنل یک کنترل پنل میزبانی مبتنی بر وب است و می تواند تمام ویژگی های مدیریت وب سایت را در رابط مدیریت کند. از نقطه نظر عملکرد، cPanel در مقایسه با DirectAdmin ویژگی های بیشتری ارائه می دهد. زیرا این دایرکت ادمین را می توان یک کنترل پنل سبک در نظر گرفت و در مقایسه با سی پنل به منابع سرور کمتری نیاز دارد.

دایرکت ادمین را می توان توسعه داد، اما هزینه افزودن قابلیت های اضافی بسیار زیاد است. با سرور cPanel می توانید به راحتی و بدون هیچ هزینه اضافی افزونه ها و ماژول ها را اضافه کنید. همراه با توسعه از طریق ماژول ها و افزونه ها، کاربران پیشرفته می توانند گزینه های کد را مستقیماً در سیستم سفارشی کنند.

اکثر ارائه دهندگان میزبانی وب سی پنل را به عنوان یک کنترل پنل با بسته ای که شما ثبت کرده اید ارائه می کنند زیرا درک قدرت سی پنل در مقایسه با دایرکت ادمین آسان است.
cPanel دارای مجموعه عظیمی از افزونه ها برای گسترش توانایی های آن پنل است، شما می توانید به راحتی و بدون هیچ هزینه اضافی افزونه ها و ماژول ها را اضافه کنید.
برای دریافت مجوز دایرکت ادمین در مقایسه با هزینه سی پنل هزینه کمتری از شما دریافت می شود.

اگر سروری با پیکربندی پایین داشته و مهارت دارید، DirectAdmin انتخاب خوبی است، اما اگر می‌خواهید از یک سرور برای میزبانی وب‌سایت‌های مشتری استفاده کنید، cPanel انتخاب بهتری است.

هر دو cPanel و DirectAdmin یک چارچوب پیکربندی سرور و همچنین یک رابط کاربری ارائه می دهند. اما دایرکت ادمین باعث می شود شما در سطح ریشه کار کنید و سی پنل پیکربندی و ویژگی های کاملی را در رابط کاربری ارائه می دهد که استفاده از آن آسان تر است و با الزامات همه کاربران در همه سطوح مطابقت دارد.

مدیر عامل آویم تیم
نوشته های من روی وبسایت آویم تیم همگی در این صفحه هستند. هر پنجشنبه با شما به اشتراک میزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.