برنامه نویسی

بهترین فریم ورک های پایتون کدام ها هستند

بهترین فریم ورک های پایتون

برنامه نویسان پایتون برای آسان کردن زندگی خود به چه چیزهایی نیاز دارند؟ پاسخ چارچوب هاست. با خودکار کردن اجرای وظایف اضافی، فریم‌ ورک‌ های پایتون زمان توسعه را کاهش می‌دهند و توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازند تا به‌جای عناصر معمول، روی منطق برنامه تمرکز کنند.
از آنجایی که این زبان یکی از زبان های برنامه نویسی پیشرو است ، هیچ چارچوبی برای پایتون کم نیست. چارچوب های مختلف مجموعه ای از مزایا و مسائل خاص خود را دارند. از این رو، انتخاب باید بر اساس الزامات پروژه و اولویت توسعه دهنده انجام شود. اساساً سه نوع چارچوب پایتون وجود دارد که عبارتند از تمام پشته، میکرو فریم ورک و ناهمزمان. قبل از اینکه به بحث در مورد بهترین چارچوب های پایتون در سال 2022 بپردازیم، اجازه دهید ابتدا نگاهی کوتاه به انواع مختلف چارچوب های پایتون بیندازیم.
پایتون

انواع فریمورک پایتون

 

 Full-Stack Framework

چنین چارچوب هایی یک راه حل یک مرحله ای برای همه نیازهای توسعه دهندگان هستند. مولدهای فرم، اعتبارسنجی فرم و طرح‌بندی الگو معمولاً با یک چارچوب معمولی تمام پشته در دسترس هستند.

 میکروفریمورک

اینها چارچوب‌های سبک وزنی هستند که قابلیت‌ها و ویژگی‌های اضافی مانند لایه انتزاعی پایگاه داده، اعتبارسنجی فرم و ابزارها و کتابخانه‌های خاص را ارائه نمی‌دهند. توسعه دهندگانی که از microframework استفاده می کنند باید تعداد زیادی کد و الزامات اضافی را به صورت دستی اضافه کنند.

 چارچوب ناهمزمان

هر فریم ورک ناهمزمانی که اخیراً محبوبیت پیدا کرده است، یک ریز چارچوب است که امکان مدیریت مجموعه بزرگی از اتصالات همزمان را فراهم می کند. به طور معمول، یک چارچوب ناهمزمان ساخته شده برای پایتون از کتابخانه asyncio زبان برنامه نویسی استفاده می کند.

چارچوب ناهمزمان

بهترین فریم ورک های پایتون

 

AIOHTTP

نوع – چارچوب ناهمزمان AIOHTTP یک چارچوب پایتون است که به شدت به ویژگی های پایتون 3.5+، مانند async & awaits متکی است. چارچوب پایتون از کتابخانه asyncio پایتون استفاده می کند و از این رو یک چارچوب ناهمزمان است. AIOHTTP علاوه بر اینکه یک چارچوب وب سرور است، می تواند به عنوان یک فریمورک مشتری نیز عمل کند. یک شی درخواست و مسیریاب را برای فعال کردن هدایت مجدد پرس و جوها به توابعی که برای رسیدگی به آن توسعه یافته اند فراهم می کند.

نکات کلیدی:

امکان ساخت موثر نماها را فراهم می کند
پشتیبانی Middlewares
مسیریابی قابل اتصال
پشتیبانی از هر دو سوکت های وب سرویس گیرنده و وب سوکت های سرور

 Microframework Bottle

نوع – Microframework Bottle یک فایل منبع واحد برای هر برنامه ای که با استفاده از آن توسعه یافته است ایجاد می کند. این یکی از بهترین چارچوب های وب پایتون است. ریزفریم ورک پایتون در ابتدا برای ساخت API توسعه داده شد. به غیر از کتابخانه استاندارد پایتون، Bottle هیچ وابستگی لازم برای ایجاد برنامه های کاربردی وب کوچک ندارد. یکی از مهمترین مزایای استفاده از Bottle این است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا با سخت افزار نزدیک تر کار کنند. بطری علاوه بر ساخت اپلیکیشن‌های ساده‌سازی برای استفاده شخصی، برای یادگیری سازمان‌دهی چارچوب‌های وب و نمونه‌سازی اولیه مناسب است.

نکات کلیدی:

پشتیبانی از آداپتور برای موتورهای قالب شخص ثالث و سرورهای WSGI/HTTP
دسترسی ساده داده ها، آپلود فایل ها و سایر متادیتاهای مرتبط با HTTP را می دهد.
سرور HTTP داخلی
پشتیبانی از پلاگین برای پایگاه داده های مختلف
مسیرهای ارسال درخواست را با پشتیبانی از پارامتر URL ارائه می دهد

 CherryPy

نوع – Microframework CherryPy یک فریم ورک شی گرا و منبع باز محبوب پایتون است که از رویکرد حداقلی پیروی می کند. micro-framework یکی از قدیمی ترین فریم ورک های پایتون است که در ژوئن سال 2002 معرفی شد. هر برنامه وب مبتنی بر CherryPy یک برنامه پایتون مستقل با وب سرور چند رشته ای تعبیه شده خود است و روی هر سیستم عاملی با پشتیبانی از پایتون اجرا می شود. چنین برنامه ای را می توان در هر جایی که یک برنامه معمولی پایتون قادر به اجرا باشد مستقر کرد. برای اجرای برنامه های توسعه یافته با CherryPy نیازی به سرور آپاچی نیست. چارچوب میکرو به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا از هر نوع فناوری برای دسترسی به داده ها، الگوسازی و غیره استفاده کنند.

نکات کلیدی:

تعدادی ابزار خارج از جعبه برای احراز هویت، حافظه پنهان، رمزگذاری، جلسات، محتوای ثابت و موارد دیگر
یک سیستم پلاگین داخلی انعطاف پذیری
وب سرور thread-pooled WSGI سازگار با HTTP/1.1
پشتیبانی داخلی برای پوشش، پروفایل و تست
ارائه سادگی برای اجرای چندین سرور HTTP به طور همزمان
سیستم پیکربندی قدرتمند
روی اندروید اجرا می شود

 CubicWeb

چارچوب تمام پشته که توسط Logilab توسعه و مدیریت شده است، CubicWeb یک چارچوب وب رایگان، معنایی، منبع باز و مبتنی بر پایتون است. بر اساس مدل داده، CubicWeb برای توسعه یک برنامه کاربردی نیاز به تعریف مشابه دارد. برخلاف سایر فریم ورک های محبوب پایتون که از نماها و مدل های جداگانه استفاده می کنند، CubicWeb از مکعب استفاده می کند. سپس چندین مکعب برای ایجاد یک نمونه با کمک پایگاه داده، وب سرور و برخی فایل های پیکربندی به یکدیگر متصل می شوند.

نکات کلیدی:

پشتیبانی از OWL (زبان هستی شناسی وب) و RDF (چارچوب توصیف منابع).
اجزای قابل استفاده مجدد
گردش کار امنیتی
پرس و جوهای مربوط به داده ها را با جاسازی RQL (زبان پرس و جوی رابطه ای) ساده می کند
پشتیبانی از چندین پایگاه داده

Microframework Dash

داش یک چارچوب منبع باز مبتنی بر پایتون برای ساخت برنامه های کاربردی وب تحلیلی است. این یک چارچوب ایده‌آل پایتون برای دانشمندان داده‌ای است که به مکانیک توسعه وب علاقه چندانی ندارند. برنامه های طراحی شده با Dash، سرورهای وب هستند که Flask را اجرا می کنند و با بسته های JSON از طریق درخواست های HTTP ارتباط برقرار می کنند. ظاهر آنها کامپوننت ها را با استفاده از ReactJS رندر می کند. از پلاگین های Flask می توان برای گسترش قابلیت های Dash استفاده کرد. از آنجایی که برنامه‌های Dash در مرورگر وب ارائه می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در سرورها مستقر کرد، آن‌ها برای پلتفرم‌های مختلف و برای موبایل آماده هستند. توسعه دهندگان Dash به نمونه اصلی Flask و همچنین تمام ویژگی های قابل تنظیم آن دسترسی دارند.

نکات کلیدی:

برنامه‌های Dash برای شروع به کد بسیار کمی نیاز دارند
رسیدگی به خطا (Dash Deployment Server)
ادغام LDAP (سرور استقرار Dash)
پشتیبانی از افزونه
رابط ساده برای گره زدن کنترل های UI

جانگو

نوع – فریم ورک فول استک جنگو یکی از محبوب ترین فریم ورک های توسعه وب برای توسعه برنامه های پایتون است. در واقع، یکی از 10 چارچوب برتر توسعه وب در سال 2022 بود. چارچوب جنگو از اصل DRY ( خودمان را تکرار نکنیم ) پیروی می کند. بر خلاف سایرین، فریم ورک کامل استک پایتون رایگان برای استفاده و منبع باز شامل تعداد زیادی ویژگی داخلی است نه اینکه آنها را به عنوان کتابخانه های جداگانه ارائه دهد. جنگو از ORM خود برای نگاشت اشیاء به جداول پایگاه داده استفاده می کند. این باعث می شود که کد در پایگاه داده های مختلف کار کند و همچنین انتقال از یک پایگاه داده به پایگاه داده دیگر آسان تر می شود. اگرچه جنگو پشتیبانی ذاتی از MySQL، PostgreSQL، SQLite و Oracle Database دارد، اما می‌تواند پایگاه‌های داده دیگر را از طریق درایورهای شخص ثالث پشتیبانی کند.

نکات کلیدی:

مجموعه ای از کتابخانه های آماده برای استفاده
پشتیبانی از احراز هویت
مهاجرت های طرحواره پایگاه داده
پشتیبانی از وب سرورها
موتور قالب
مسیریابی URL

فالکون

نوع – Microframework با هدف ساخت سریع API های وب، فالکون یکی دیگر از چارچوب های پرکاربرد پایتون است. برخلاف سایر فریمورک‌های پایتون که نیاز به بارگذاری وابستگی‌های زیادی برای ساخت APIهای HTTP دارند، Falcon به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد طراحی تمیزتری بسازند که معماری‌های HTTP و REST را فعال می‌کند. طبق تست معیار انجام شده توسط Sanic، فالکون قادر است اکثر درخواست‌ها را با سخت‌افزار مشابهی نسبت به همه شرکت‌های هم‌عصر خود رسیدگی کند. هدف چارچوب پایتون پوشش 100 درصدی کد است. Falcon توسط بازیکنان بزرگی مانند LinkedIn، OpenStack و RackSpace استفاده می شود.

نکات کلیدی:

یک پایه کد توسعه پذیر و بسیار بهینه شده
پردازش درخواست DRY از طریق اجزای میان‌افزار و قلاب‌ها
سهولت دسترسی به هدرها و بدنه ها
افزایش سرعت اضافی با پشتیبانی Cython
پاسخ به خطای HTTP اصطلاحی
تست واحد از طریق WSGI

 فلاسک

نوع – Microframework که تحت مجوز BSD موجود است، Flask یکی دیگر از فریم ورک های محبوب پایتون است. با الهام از چارچوب Sinatra Ruby، میکروفریمورک به قالب Jinja2 و جعبه ابزار Werkzeug WSGI نیاز دارد. به لطف طراحی سبک و مدولار، Flask به راحتی قابل تطبیق است. فلاسک به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که یک پایه نرم افزار وب محکم از جایی که امکان استفاده از هر نوع پسوند مورد نیاز وجود دارد، بسازند. میکرو فریم ورک با Google App Engine سازگار است.

نکات کلیدی:

دیباگر سریع داخلی
رسیدگی به درخواست HTTP
سرور توسعه داخلی
پشتیبانی از اتصال به هر ORM
مبتنی بر یونیکد
پشتیبانی از تست واحد
مطابقت با WSGI 1.0

 جوتو

چارچوب تمام پشته بر اساس الگوی جوتو یک چارچوب کاربردی برای پایتون است. برای اینکه به طراحان وب، توسعه دهندگان وب و ادمین های سیستم اجازه دهد به طور مستقل کار کنند، Giotto عناصر Model، View و Controller را به ترتیب جدا می کند. جوتو شامل ماژول‌های کنترل‌کننده است که کاربران را قادر می‌سازد برنامه‌هایی را در بالای وب، IRC (Internet Relay Chat) و خط فرمان ایجاد کنند.

نکات کلیدی:

مسیریابی خودکار URL
پایداری پایگاه داده با SQLAlchemy
کد بسیار مختصر
الگوهای CRUD عملکردی
مدل ها و نماهای عمومی
حافظه پنهان داخلی با پشتیبانی از Memcache و Redis (API موجود برای گسترش پشتیبانی از موتورهای دیگر)
جوتو2 برای قالب های HTML (API موجود برای پشتیبانی از موتورهای قالب دیگر)
چندین کنترلر قابل اتصال
رابط آرام با سایت CRUD معمولی “Browser POST”.

 Growler

نوع – چارچوب ناهمزمان با الهام از NodeJS و چارچوب های Express/Connect، Growler یک چارچوب وب میکرو است که در بالای کتابخانه asyncio پایتون نوشته شده است. برخلاف سایر چارچوب‌های مرسوم پایتون، درخواست‌ها در Growler در چارچوب انجام نمی‌شوند، بلکه با عبور از فناوری میان‌افزار انجام می‌شوند. یک انتخاب برتر در میان فریمورک‌های پایتون برای اجرای آسان و سریع برنامه‌های کاربردی پیچیده، Growler در ابتدا توسط نویسنده آن توسعه داده شد تا به سادگی نحوه استفاده از کتابخانه asyncio را در پایین‌ترین سطوح آن یاد بگیرد.

نکات کلیدی:

پشتیبانی از بسیاری از بسته های منبع باز
از دکوراتورها برای نوشتن کد تمیز و قابل استفاده مجدد استفاده کنید
ماژول Ziapp اجازه می دهد تا کل یک برنامه را در یک فایل اجرایی زیپ کنید

The Hug

نوع – Microframework ده هاگ به گونه ای طراحی شده است که به توسعه دهندگان پایتون اجازه می دهد یک API یک بار توسعه دهند و سپس از آن در هر جایی که می خواهند استفاده کنند. چارچوب پایتون توسعه API را با ارائه چندین رابط ساده می کند. به عنوان سریعترین چارچوب وب برای پایتون 3 برچسب گذاری شده است.
چه در حال توسعه محلی باشید و چه از طریق HTTP یا از طریق CLI، Hug به شما امکان می دهد توسعه برنامه را سریع و آسان انجام دهید. برای ارتقای عملکرد به سطح بعدی، Hug منابع را فقط در صورت نیاز مصرف می کند و از Cython برای کامپایل استفاده می کند.

نکات کلیدی:
اعتبار سنجی مبتنی بر حاشیه نویسی
مدیریت نسخه داخلی
از مستندات خودکار پشتیبانی می کند

 MorePath

نوع – Microframework با برچسب “Super Powered Python Web Framework” MorePath حداقل ردپای راه اندازی را تضمین می کند. این به طور خاص برای راه اندازی و اجرای بیشتر موارد استفاده معمولی در اسرع وقت طراحی شده است، از جمله ساختارهای داده رایج پایتون که در خدمات وب RESTful القا می شوند. مور پث، یک چارچوب وب مدل محور بسیار انعطاف پذیر است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد موجود در چارچوب پایتون این است که مسیرهای تعریف‌شده در چارچوب را به‌طور خودکار در ایجاد برنامه‌هایی با تمیزترین URLها به پیوند تبدیل می‌کند.

نکات کلیدی:

همراه با تمام ابزارهای لازم برای توسعه خدمات وب RESTful
قابل توسعه با مکانیزم گسترش و لغو ساده، منسجم و جهانی
مجوزهای انعطاف پذیر، ساده و قدرتمند

 پیکنیک

نوع – Microframework Pycnic یک میکروفریم ورک شی گرا است که به نظر می رسد سریع ترین برای ساخت API های مبتنی بر JSON باشد. چارچوب کوچک، مستقل و بهینه شده برای API های مبتنی بر JSON می تواند جایگاه خود را در بین بازیکنان بزرگ به خوبی حفظ کند. از آنجایی که Pycnic فقط API های وب را ایجاد می کند، حداقل ردپایی دارد و بنابراین، سریع است.

نکات کلیدی:

مدیریت خطای داخلی
قادر به رسیدگی به درخواست های مبتنی بر JSON
مسیریابی را کنترل می کند
پشتیبانی از کوکی ها

 چارچوب پیلون

چارچوب تمام پشته Pylons Framework یک چارچوب منبع باز مبتنی بر پایتون است که بر توسعه سریع برنامه ها تمرکز دارد. این چارچوب با ترکیب برخی از بهترین عناصر و ویژگی‌های زبان‌ها از جمله Perl، Python و Ruby طراحی شده است. اگرچه در حالت تعمیر و نگهداری موجود است، اما چندین توسعه‌دهنده همچنان از چارچوب Pylons به دلیل توانایی آن در ارائه ساختار بسیار انعطاف‌پذیر برای توسعه وب استفاده می‌کنند. به منظور ارتقای قابلیت استفاده مجدد، چارچوب تمام پشته به طور گسترده از WSGI (رابط دروازه وب سرور) استفاده می کند.

نکات کلیدی:

اعتبار سنجی و تولید فرم HTML
قالب بندی مبتنی بر متن
ارسال URL
نقشه برداری URL بر اساس پیکربندی مسیرها از طریق WebHelpers

 Pyramid

نوع – چارچوب تمام پشته Pyramid یکی دیگر از چارچوب های پیشرو پایتون است. هدف اصلی چارچوب توسعه وب مبتنی بر پایتون منبع باز، دستیابی به همان اندازه با پیچیدگی حداقلی است. مطلوب ترین جنبه Pyramid توانایی کار کردن به همان اندازه با برنامه های کوچک و همچنین در مقیاس کامل است. علاوه بر این، منابع زیادی برای گسترش توانایی های آن مطابق با نیازها وجود دارد.

نکات کلیدی:

احراز هویت و مجوز انعطاف پذیر
دکوراتورهای کاربردی
برنامه های تک فایلی
تولید URL

 سانیک

نوع – چارچوب ناهمزمان که در بالای uvloop ساخته شده است، Sanic یک چارچوب ساده و منبع باز پایتون است که به ویژه برای ارائه پاسخ‌های سریع HTTP از طریق رسیدگی به درخواست ناهمزمان توسعه یافته است. از این رو، این یک چارچوب ناهمزمان برای پایتون است. سانیک از کنترل کننده های درخواست ناهمزمان پشتیبانی می کند و آن را با توابع async/wait پایتون 3.5 سازگار می کند. این منجر به افزایش سرعت و همچنین ارائه قابلیت های غیر مسدود می شود. طی یک تست معیار با یک فرآیند و 100 اتصال، Sanic توانست 33342 درخواست را در یک ثانیه انجام دهد.

نکات کلیدی:

قادر به خواندن و نوشتن کوکی ها
به انواع مختلف گزارش‌گیری مانند گزارش دسترسی و گزارش خطا اجازه می‌دهد
هندلرهایی با پشتیبانی آسان
از نقشه ها برای مسیریابی فرعی در یک برنامه پشتیبانی می کند

 گردباد

چارچوب ناهمزمان Tornado یک چارچوب پایتون منبع باز و یک کتابخانه شبکه ناهمزمان است. علاوه بر حل مشکل C10k (که به سادگی به معنای مدیریت 10k اتصال در هر زمان معین است)، چارچوب ناهمزمان از یک شبکه ورودی/خروجی غیرمسدود استفاده می کند. چارچوب پایتون در ابتدا برای شرکتی به نام FriendFeed که در سال 2009 توسط فیس بوک خریداری شد، توسعه داده شد. Tornado یک ابزار ایده آل برای ساخت برنامه هایی است که درخواست عملکرد بالا و چندین هزار کاربر همزمان دارند.

نکات کلیدی:

اجازه اجرای طرح‌های احراز هویت و مجوز شخص ثالث را می‌دهد
خروجی با کیفیت بالا ارائه می دهد
پشتیبانی از ترجمه و بومی سازی
پشتیبانی از احراز هویت کاربر
قالب وب

 TurboGears

تایپ Full-stack TurboGears یک چارچوب برنامه وب مبتنی بر داده، منبع باز و تمام پشته برای پایتون است. این چارچوب به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به سرعت برنامه های وب مبتنی بر داده توسعه پذیر را توسعه دهند. توربو گیرز علاوه بر پشتیبانی از یک ORM منعطف و قدرتمند، دارای قالب های قابل درک است. چارچوب تمام پشته از مؤلفه هایی مانند Genshi، Repoze، SQLAlchemy و WebOb برای توسعه آسان و سریع برنامه هایی که نیاز به اتصال به پایگاه داده دارند، استفاده می کند.

نکات کلیدی:

تمامی ویژگی ها به عنوان دکوراتورهای کاربردی اجرا می شوند
ابزارهای خط فرمان موجود
ادغام کتابخانه جاوا اسکریپت MochiKit
پشتیبانی از چند پایگاه داده

Web2Py

چارچوب تمام پشته برای توسعه دهندگان پایتون که به دنبال یک چارچوب تمام پشته مقیاس پذیر هستند، Web2Py ممکن است راه حل باشد. چارچوب Python منبع باز با IDE مبتنی بر وب خود ارائه می شود که شامل ویرایشگر کد، اشکال زدا و استقرار با یک کلیک است. اگرچه Web2Py به کاربران اجازه می دهد محتوای وب پویا در پایتون ایجاد کنند، از پایتون 3 پشتیبانی نمی کند. سیستم بلیط یکی از مهم ترین ویژگی های چارچوب پایتون است. هر زمان که خطایی رخ دهد، سیستم یک بلیط برای کاربر صادر می کند.

نکات کلیدی:

امکان اجرا بر روی هر پلتفرم میزبانی وب که از پایتون یا جاوا و پایتون پشتیبانی می کند
امنیت داده های داخلی برای جلوگیری از چندین آسیب پذیری رایج، از جمله اسکریپت نویسی بین سایتی و اجرای فایل های مخرب
بدون نیاز به نصب و پیکربندی
از الگوی MVC پیروی می کند
خوانایی پروتکل های متعدد
کنترل دسترسی مبتنی بر نقش

فریم ورک پایتون مورد علاقه شما کدام است؟ از طریق نظرات به ما اطلاع دهید.

مدیر عامل آویم تیم
نوشته های من روی وبسایت آویم تیم همگی در این صفحه هستند. هر پنجشنبه با شما به اشتراک میزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.