امنیت وب

تامین امنیت وب سایت، ssl چیست

امنیت وب سایت چیست؟

تامین امنیت وب سایت به محافظت از وب سایت های شخصی و سازمانی در برابر حملات سایبری اشاره دارد.
اینترنت مکان خطرناکی است! به طور منظم، ما در مورد غیرقابل دسترس شدن وب سایت ها به دلیل حملات انکار سرویس یا نمایش اطلاعات تغییر یافته (و اغلب مخرب) در صفحات اصلی خود می شنویم. در سایر موارد پرمخاطب، میلیون‌ها رمز عبور، آدرس ایمیل و جزئیات کارت اعتباری به صورت عمومی درز کرده است که کاربران وب‌سایت را در معرض شرمساری شخصی و ریسک مالی قرار می‌دهد.
امنیت

چرا به امنیت وب سایت نیاز داریم؟

چهار دلیل اصلی وجود دارد که چرا هر وب سایتی به امنیت نیاز دارد.

ارائه دهندگان هاست از سروری که وب سایت شما روی آن است محافظت می کنند، نه از خود وب سایت. شما می توانید رابطه وب سایت و میزبان را مانند یک ساختمان آپارتمانی در نظر بگیرید: مدیریت امنیت کل ساختمان را فراهم می کند، اما این به هر یک از ساکنان بستگی دارد که درب خود را قفل کنند.

این ارزانتر از یک حمله سایبری است. حملات سایبری می تواند برای کسب و کارهای کوچک تا 427 دلار در هر دقیقه از کار افتادگی هزینه داشته باشد – در مقابل، مشتریان SiteLock به طور متوسط ​​1-2 دلار در روز برای امنیت وب سایت می پردازند.

شما از شهرت خود محافظت خواهید کرد و بازدیدکنندگان و/یا مشتریان را حفظ خواهید کرد. مطالعات نشان می دهد که 65 درصد از مشتریانی که اطلاعات آنها توسط یک وب سایت در معرض خطر به سرقت رفته است، به آن سایت باز نمی گردند – این تعداد بازدیدکنندگان ویران کننده ای است که از دست می دهند، به خصوص برای یک تجارت کوچک یا وب سایت.

شناسایی بدافزارها و حملات سایبری دشوار است. مجرمان سایبری در بدافزارهایی تخصص دارند که می توانند به طور محرمانه وارد یک سایت شوند و پنهان بمانند، بنابراین ممکن است وب سایت شما آلوده شود و شما متوجه آن نشوید. برخی از حملات مخرب بدافزار شامل درهای پشتی، نوعی بدافزار است که به مجرمان سایبری اجازه می‌دهد بدون اطلاع مالک به یک سایت دسترسی پیدا کنند، و cryptojacking که وب‌سایت‌ها را بدون نشان دادن هیچ علامتی برای ارزهای دیجیتال استخراج می‌کند. این حملات به طور فزاینده ای رایج هستند: در سه ماهه دوم 2018، 43 درصد از وب سایت های آلوده حداقل یک فایل در پشتی داشتند و محبوبیت کریپجکینگ همچنان در حال افزایش است و از سه ماهه اول تا سه ماهه دوم 2018 دو برابر شده است.. هنگامی که مجرمان سایبری به طور مخفیانه وارد وب سایت شما می شوند، می توانند به داده های شما دسترسی پیدا کنند، ترافیک را سرقت کنند، طرح های فیشینگ و موارد دیگر را اجرا کنند – و ممکن است شما هرگز متوجه نشوید.
security

امنیت وب سایت از چه خطراتی جلوگیری می کند

حملات DDoS 

این حملات می توانند سایت شما را به طور کامل کند یا از کار بیندازند و بازدیدکنندگان را غیرقابل دسترسی کنند.

بدافزار

مخفف “نرم افزار مخرب”، بدافزار یک تهدید بسیاررایج است که برای سرقت اطلاعات حساس مشتری، توزیع هرزنامه، اجازه دسترسی مجرمان سایبری به سایت شما و موارد دیگر استفاده می شود.

لیست سیاه

سایت شما ممکن است از نتایج موتورهای جستجو حذف شود و با اخطاری علامت گذاری شود که در صورت یافتن بدافزار توسط موتورهای جستجو، بازدیدکنندگان را دور می کند.

اکسپلویت های آسیب پذیر

مجرمان سایبری می توانند با سوء استفاده از مناطق ضعیف در یک سایت ، مانند یک افزونه قدیمی ، به یک سایت و داده های ذخیره شده در آن دسترسی داشته باشند .

تخریب

این حمله محتوای وب سایت شما را با محتوای مخرب یک مجرم سایبری جایگزین می کند.

امنیت وبسایت از چه خطراتی جلوگیری میکند؟

امنیت وب سایت و حفاظت از بازدیدکنندگان

داده های دزدیده شده از آدرس های ایمیل گرفته تا اطلاعات پرداخت، مجرمان سایبری اغلب به دنبال داده های بازدیدکنندگان یا مشتریان ذخیره شده در یک سایت هستند.

طرح های فیشینگ فیشینگ فقط در ایمیل اتفاق نمی افتد – برخی از حملات به شکل صفحات وب ظاهر می شوند که مشروع به نظر می رسند اما برای فریب کاربر برای ارائه اطلاعات حساس طراحی شده اند.

ربودن جلسه برخی از حملات سایبری می توانند جلسه کاربر را تحت تأثیر قرار دهند و او را مجبور به انجام اقدامات ناخواسته در یک سایت کنند.

تغییر مسیرهای مخرب برخی از حملات می توانند بازدیدکنندگان را از سایتی که قصد بازدید از آنها را داشتند به یک وب سایت مخرب هدایت کنند.

سئو اسپم. پیوندها، صفحات و نظرات غیرمعمول را می توان در یک سایت قرار داد تا بازدیدکنندگان شما را گیج کند و ترافیک را به سمت وب سایت های مخرب هدایت کند.
امنیت وبسایت

برای ایمن سازی وب سایتم به چه چیزهایی نیاز دارم؟

گواهی SSL

گواهی‌های SSL از داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط وب‌سایت شما، مانند ایمیل‌ها و شماره‌های کارت اعتباری، هنگام انتقال از سایت شما به سرور محافظت می‌کنند . این یک اقدام اساسی امنیتی وب سایت است، اما بسیار مهم است که مرورگرها و موتورهای جستجوی محبوب اکنون سایت های بدون SSL را به عنوان “ناامن” برچسب گذاری می کنند، که می تواند بازدیدکنندگان را نسبت به سایت شما مشکوک کند. بسته به سایت خود، ممکن است بتوانید گواهینامه SSL را به صورت رایگان دریافت کنید، اما مطمئن شوید که بهترین گواهینامه SSL را برای سایت خود انتخاب کنید .

به یاد داشته باشید که SSL فقط از داده ها در حین حمل و نقل محافظت می کند، بنابراین برای ایجاد یک وب سایت کاملاً ایمن باید اقدامات بیشتری انجام دهید.

فایروال برنامه وب (WAF)

یک WAF حملات خودکاری را که معمولاً وب سایت های کوچک یا کمتر شناخته شده را هدف قرار می دهند، متوقف می کند. این حملات توسط ربات‌های مخرب انجام می‌شوند که به‌طور خودکار به دنبال آسیب‌پذیری‌هایی می‌گردند که می‌توانند از آنها سوء استفاده کنند، یا باعث حملات DDoS می‌شوند که وب‌سایت شما را کند یا از کار می‌اندازند.

اسکنر وب سایت

یک حمله سایبری هر چه زمان بیشتری برای یافتن آن بگذرد هزینه بیشتری دارد ، بنابراین زمانی که یک سایت حمله را تجربه می کند، زمان بسیار مهم است. یک اسکنر وب سایت به دنبال بدافزار، آسیب پذیری ها و سایر مسائل امنیتی است تا بتوانید آنها را به طور مناسب کاهش دهید. اسکنرهای SiteLock نه تنها بدافزارهای شناخته شده را حذف می کنند، بلکه به صورت روزانه به دنبال تهدیدها می گردند و در لحظه پیدا شدن هر چیزی به شما اطلاع می دهند و میزان آسیبی که می تواند به سایت شما وارد کند را کاهش می دهد.

بروز رسانی نرم افزار ها

به دلیل آسیب‌پذیری‌ها و مسائل امنیتی که اغلب در افزونه‌ها و برنامه‌های شخص ثالث یافت می‌شوند، CMS ها در معرض خطر بیشتری قرار دارند. با نصب به‌موقع به‌روزرسانی‌ها برای پلاگین‌ها و نرم‌افزارهای اصلی، می‌توان از این موارد جلوگیری کرد، زیرا این به‌روزرسانی‌ها اغلب حاوی وصله‌های امنیتی هستند – حتی می‌توانید از یک راه‌حل وصله خودکار برای آسان‌تر کردن آن استفاده کنید.

مدیر عامل آویم تیم
نوشته های من روی وبسایت آویم تیم همگی در این صفحه هستند. هر پنجشنبه با شما به اشتراک میزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.