آموزش تولید محتوا رپورتاژ

چگونه یک رپورتاژ آگهی قوی ایجاد کنیم؟ 

رپورتاژ چیست؟ مزایا و معایب

رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغ و بازاریابی محتوا است که اگر همراه با محتوای جذاب و جدید باشد اثر این تبلیغ طولانی مدت و مفیدتر خواهد بود و کاربر از آن حس تبلیغ اذیت کننده نمی‌گیرد بلکه نوع طراحی و پیاده سازی آن باعث میشود شبیه به اخبار یا مقالات و مجلات باشند ، قالب رپورتاژها میتواند از هر نوع باشد مثل متن ، صدا یا ویدیو.

تا چند سال قبل بسیاری از تبلیغات در دنیای وب و حتی شبکه های اجتماعی به صورت POP UP برای کاربران نمایش داده میشد ولی POP UP ها نه حتی مفید واقع نشدند بلکه بسیاری از کاربران را کلافه کردند،  امروزه از تبلیغاتی استقبال میشود که به صورت غیرمستقیم ارائه شوند.

رپرتاژ آگهی

نکاتی که باید برای ایجاد یک رپورتاژ قوی به آنها دقت کنیم

ابتدا با توجه به مطالب،  محتوا و موضوع مقاله و سایت خودتان،  سایت هایی را بررسی کنید که علاقمند و همسو با مطالب سایت شما باشند،  مزیتی که این امر دارد این است که ممکن است کاربرِ یک سایت در بین مطالب آن سایت،  لینک رپورتاژ آگهی سایت شما را مشاهده کند و چون به مطلب و آن محتوا علاقمند است  روی لینک مربوط به شما کلیک کند و مطالب مقاله شما را نیز مطالعه کند و اگر آن محتوا برایش مفید و جذاب باشد بارها و بارها به آن سر بزند یا حتی آن را به اشتراک بگذارد.

سعی کنید در مقاله و محتوایی که قصد تبلیغ و معرفی آن را دارید،  خلاقیت و نوآوری لحاظ شود،  اگر شما یک کپی ضعیف ازمحتوای  سایت های دیگر ارائه دهید،  کاربر علاقه ای به خواندن مطالب تکراری ندارد،  همچنین سعی کنید از تصاویری استفاده کنید که به فهم مطالب کمک برساند ( البته در استفاده از عکس ها و نمودار ها زیاده روی نکنید ).

نکاتی که برای سئوی محتوا لازم است لحاظ کنید و عنوان جذابی انتخاب کنید که در ابتدا کاربر کنجکاو به مطالعه به آن شود .

یادتان باشد که پاراگراف اول بسیار مهم است !

شناختن شخصیت مخاطبتان به شما کمک میکند تا خلاق باشید ، دغدغه های مخاطبتان ، تحصیلات و طبقه اجتماعی مخاطبتان را بشناسید .

قبل از انتخاب یک سایت برای رپورتاژ دادن،  دقت کنید که آن سایت رتبه بالاتر از شما و بازدید مناسبی داشته باشد،  چونکه هرچه سایت رتبه بالاتر داشته باشد اعتماد به محتوا و لینک رپورتاژ شما هم بیشتر میشود، دقت کنید سایتی که به آن رپورتاژ آگهی میدهید از لینک های خارجی بسیار استفاده نکند و لینک شما را در قسمت مناسبی از سایت قرار دهد چون اگر قرار باشد از لینک های خارجی بسیاری استفاده کند و لینک شما را بین آن لینک ها قرار دهد،  عملا اعتبارکمتری دارد و بازدید زیادی نمیخورد.

PA و DA  سایت رو بررسی کنید تا قدرت دامنه و صفحه بالایی داشته باشد ( PA: اعتبار صفحه، DA: اعتبار دامنه ).

پیشینه و مدت فعالیت سایت هرچه بالاتر باشد بهتر است .

دقت کنید که از لینک nofollow استفاده نکند تا  برای گوگل قابل اعتماد باشد و این مفهوم را برساند که سایت شما محتوای مفید دارد.

 احتیاط کنید!

برای بررسی نتایج رپورتاژ ، از سایت MOZ استفاده نکنید

MOZ سایتی است که برای  بررسی سئو سایت و بدست آوردن اطلاعاتی اعم از PA و DA سایت استفاده میشود اما آمارش کاملا اشتباه است و بسیاری از سایت ها از همین موضوع سوء استفاده میکنند و آمار ها را دستکاری میکنند .

پیشنهاد و تجربه شخصی

میتوانید برای بررسی سئو سایت، از سایت Ahrefs.com   استفاده کنید ، آمار دقیق تری دارد.

سفارش رپورتاژ آگهی

برند آویم تیم از جمله قدیمی ترین پلتفرم های خرید رپورتاژ آگهی در سایت های معتبر کشور محسوب می شود که می‌تواند با تخصص بالا و ارائه راهنمایی های لازمه، پیشرفت بیشتری را برای صاحبان کسب و کار مشتریان به ارمغان بیاورد.

 

مدیر عامل آویم تیم
نوشته های من روی وبسایت آویم تیم همگی در این صفحه هستند. هر پنجشنبه با شما به اشتراک میزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.