کتابخانه

تزلزل ناپذیر باشید! در ستایش کتاب مدیریت بحران اثر برایان تریسی

معرفی کتاب مدیریت بحران

به عنوان یک مدیر عامل چالش ها و مشکلات بسیاری را تجربه کردم. شاید باورتان نشود ولی تعداد دفعاتی که ورشکستی را تجربه کرده ام را دقیقا به خاطر ندارم ( گمان میکنم ۴ یا ۵ یا شاید هم ۶ بار ) نمیدانم. اگر شما نیز همانند من رویایی در سر دارید پیشنهاد میکنم یک فنجان قهوه برداشته و اندکی پای صحبت های این مدیر جوان بنشینید.

میگویند : رویاها هرگز نمیمیرند! آنها حتی فرسوده یا پیر نمیشوند. باور کنید تنها رمز و راز برای هر موفقیتی تنها عزمی راسخ و اراده ای استوار است. شاید کمی عشق و علاقه بتواند تحمل مشکلات و چالش هارا برای ما آسان تر کند.

شخصا به کتاب هایی که سعی دارند در چند صفحه موفقیت را به دیگران بیاموزند باور ندارم چرا که به عقیده من موفقیت یک مسیر طولانی پر از فراز و نشیب و استرس و گرفتاری ها و چالش های پیشبینی نشده است که هرچقدر هم دقیق و حساب شده عمل کنید به سراخ شما خواهند آمد.

به عقیده من تنها نحوه برخورد با مشکلات است که تعیین کننده است.

 

انواع بحران ها کدامند ؟

شاید این تنها موضوعی است که در کتاب مدیریت بحران به آن اشاره ای نشده است. نگران نباشید من تعدادی از آنهارا که به گمان خودم مهم هستند در زیر برایتان لیست خواهم کرد اما بهتر است برای حل مشکلات سازمان یا شخصی به اینها اکتفا نکنید و خودتان نیز تحقیقاتی در این زمینه انجام دهید و کتاب های مختلفی را مزه کنید.

  1. بحران مالی
  2. بحران سازمانی
  3. بحران فردی
  4. بحران تکنولوژی
  5. بحران طبیعی

حال بهتر است بدانیم انواع مدیریت بحران کدامند ؟ چرا که دانستن شیوه های برخورد با بحران به اندازه درک آنها مهم و تاثیر گذار خواهد بود.

  1. برخورد مسئولیت پذیر
  2. برخورد فعال
  3. برخورد جبرانی

چیزی که در لیست فوق جالب توجه است کلمه بحران در مقابل کلمه برخورد است. به راستی که بحران ها نیاز به برخورد قاطع و اراده ای استوار برای حل شدن خواهند داشت.

 

چرا کتاب مدیریت بحران را بخوانیم ؟

شگفت آور است که در یک کتاب کوچک درسها و پند های بزرگی از زندگی رهبران جهان در طول قرن ها و نحوه برخورد آنها با مشکلات بیان شده است. فکر میکنم این تنها کتابیست که توسط بیش از ۳۰ نویسنده بزرگ تحسین و ستایش شده است.

در این کتاب خواهید خواند :

  1. چگونه کنترل اوضاع را در زمان بحران به دست بگیرید
  2. چگوه آرامش و منطق خودرا حفظ کنید
  3. برقراری ارتباط روشن مداوم و مقتدر با افراد کلیدی سازمان یا اطرافیانتان
  4. شناسایی دقیق و از میان برداشتن موانع برای حل یک بحران
  5. مقابله موثرتر با بحران یا مشکلات
  6. ایجاد شهامتی تزلزل ناپذیر و اعتماد به نفسی خارق العاده
  7. پدید آوردن جریان نقدینگی مثبت در زمان هایی که بحران مالی سازمانتان را به خطر انداخته است
  8. حفظ توجه و تمرکز تمام عیار و کامل بر مشتریان بدون توجه به اینکه اوضاع چقدر هولناک است
  9. چگونه خسارت ها را متوقف کرده و در هزینه های بلند مدت صرفه جویی کنید
  10. و …

 

چگونه کنترل اوضاع را در زمان بحران به دست بگیریم ؟

شما از سرگذشت مدیران عامل و رهبران موفق جهان خواهید خواند. شاید با خود بیاندیشید که اینها چه کمکی به من یا کسب و کار من خواهد کرد ؟ اگر اهل خواندن کتاب باشید تنها با خواندن چند صفحه نخست از این کتاب متوجه بار علمی و تجربی آن خواهید شد.

نویسنده این کتاب میگوید : بالاخره یک روز بحران به سراغتان می آند. این امری اجتناب ناپذیر است. لحظه بحران به شما نشان میدهد که چگونه با آن برخورد کنید!

شما قادر هستید با اتخاذ رویکردی دقیق و حساب شده از پس مشکلات بربیایید. کافیست تصور کنید که استخدام شده اید تا این مشکلات را برای یک سازمان یا حتی خودتان حل کنید. شما میتوانید به راهکار هایی که پیش رو دارید بی اندیشید و با افراد مختلفی ملاقات کرده و یا قرارداد هایی عقد کنید.

همه چیز تحت کنترل شما خواهد بود.

 

ایجاد جریان نقدینگی مثبت در زمان بحران! اگر مالی است.

به راستی دانش تنها اندوخته ارزشمندی است که هر لحظه میتوانید آنرا به پول نقد تبدیل کنید. باور نمیکنید ؟

همین الان که در حال خواندن این مقاله هستید بسیاری هستند که به دنبال مهارت ها و توانایی های شما در هر زمینه ای میگردند و حاظرند مبالغ خوبی هم بابت آنها پرداخت کنند.  این کتاب به شما میگوید که از چه تکنیک هایی برای ایجاد جریان نقدینگی مثبت در زمان هایی که بحران شما مالی است استفاده کنید.

از یک تماس ساده با مشتریان فعلی گرفته تا پیش فروش محصولاتی که حتی هنوز شروع به تولید آنها نکرده اید! هر کدام ریسک ها و چالش های خاص خودشان را دارند اما باید هم اکنون کاری انجام دهید.

 

کتاب مدیریت بحران را از کجا تهیه کنیم ؟

به شخصه خواندن کتاب های الکترونیکی از اپلیکیشن های موبایلی یا تحت دسکتاپ ( وب ) را ترجیح میدهم. شما میتوانید این کتاب را بصورت چاپی و یا الکترونیکی از طاقچه – فیدیبو و … خرید کرده و آنرا مطالعه کنید.

اگر میخواهید کسب و کاری راه اندازی کنید و یا در حال دست و پنجه نرم کردن با چالش هایی هستید این فرصت را از دست ندهید و هم اکنون آنرا دریافت و مطالعه کنید. حتی بار ها و بارها.

امید است که هیچ کسب و کاری به سمت و سوی ورشکستگی و بحران کشیده نشود. موفق و پیروز باشید.

مدیر عامل آویم تیم
نوشته های من روی وبسایت آویم تیم همگی در این صفحه هستند. هر پنجشنبه با شما به اشتراک میزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.