آموزش وب

آموزش خرید دامنه و تغییر نیم سرور

خرید دامنه ir

برای خرید دامنه ir شما اول باید وارد سایت nic.ir  شوید روی گزینه ساختن شناسه کاربری کلیک کنید و از بخش شخص حقیقی یا حقوقی، گزینه تکمیل فرم و دریافت شناسه را کلیک کرده و فرم را پر کنید. بعد از اتمام و تکمیل فرم، ایرنیک یک شناسه ای مانند xw3590-irnic به شما می دهد. این شناسه ی ایرنیک شما است که برای خرید دامنه ir  به آن نیاز دارید.
وارد صفحه ای برای خرید دامنه شوید و در آن ثبت نام کنید. در قسمت جستجوی دامنه نامی که برای سایت خود انتخاب کرده اید را با پسوند ir  وارد کنید. اگر دامنه در دسترس باشد اولین آدرس، آدرس دامنه ای است که شما وارد کرده اید و اگر دامنه ای که وارد کرده اید قبلا خریداری شده باشد آدرس های نزدیک به آدرسی که وارد کرده اید را به شما پیشنهاد می دهد.
شما وقتی وارد صفحه خرید دامنه می شوید  از شما میخواهد که شناسه ی ایرنیک خود را وارد کنید. بعد از وارد کردن شناسه ایرنیک و وارد شدن به صفحه خرید و پرداخت هزینه دامنه، از طرف ایرنیک برای شما ایمیلی ارسال می شود. ایمیل در ارتباط با تعهدنامه برای ایرنیک است. در قسمت بالای ایمیل ارسال شده یک فایل pdf وجود دارد آن فایل برگه تعهد نامه شما برای ایرنیک است. فایل pdf را دانلود کرده و پرینت گرفته و قسمت پایین برگه که یکی از آنها با زبان فارسی و دیگری به زبان انگلیسی است را امضا و اثر انگشت زده و از این دو برگ بعلاوه عکس کارت ملی را در قسمت ارسال مدارک در سامانه ایرنیک ارسال کنید.
(اگر دامنه ی شما حقوقی است. مدارک شرکت را ارسال کنید)

domain

تغییر نیم سرور دامنه

بعد از تکمیل مدارک و تایید دامنه شما برای اینکه دامنه شما بر روی هاست ست شود نیاز به این است که شما نیم سرور های دامنه خود را عوض کنید.
(اگر شما هاست را هم خریداری کرده باشید ایملی برای شما ارسال می شود که اطلاعات هاست شما در آن ایمیل است). وارد صفحه ای که دامنه خود را خریداری کرده اید شوید و به قسمت دامنه ها و مدیریت دامنه بروید. و در قسمت نیم سرور ، نیم سرور های ns1 , ns2 خود را تعویض کنید و ثبت تغییرات را بزنید. این کار ممکن است چند ساعت طول بکشد تا بر روی هاست شما ست شود.
(اطلاعات نیم سرور هاست شما در ایمیل اطلاعات هاست موجود است).

 

 

سئو منیجر
سیامک خالدیان سئو منیجر در شرکت آویم تیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.