اپلیکیشن برنامه نویسی

بهترین زبان های برنامه نویسی وب کدام است؟

بهترین زبان برنامه نویسی وب

به هر دلیلی که به دنبال شروع برنامه نویسی باشید؛ به عنوان یک سرگرمی، یک شغل جدید، یا فقط برای ارتقای نقش فعلی خود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید با کدام زبان برنامه نویسی می خواهید شروع کنید.

البته پاسخ درستی وجود ندارد. انتخاب زبان اول بستگی به نوع پروژه‌هایی دارد که می‌خواهید روی آن‌ها کار کنید، برای چه کسی کار می‌کنید، یا چقدر می‌خواهید این کار آسان باشد. امیدواریم این راهنما به شما کمک کند تا ایده بهتری در مورد اینکه کدام یک را باید دنبال کنید به شما بدهد.

 

پایتون

اگر به دنبال یک زبان برنامه نویسی آسان و حتی سرگرم کننده برای یادگیری در ابتدا هستید، همیشه پایتون توصیه می شود. درک پایتون برای افرادی که در برنامه نویسی تازه کار هستند قابل راحت تراست است. این به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به وسواس در مورد جزئیات کوچکتر که اغلب در زبان های دیگر مهم هستند، دانش اساسی در مورد شیوه های کدنویسی به دست آورید.

پایتون همچنین برای توسعه وب، رابط های گرافیکی کاربر (GUI) و توسعه نرم افزار ایده آل است. در واقع، از آن برای ساخت اینستاگرام، یوتیوب، و اسپاتیفای استفاده شده است. بنابراین علاوه بر داشتن سرعت بیشتر در بین کارفرمایان، به وضوح مورد تقاضا است.

با وجود مزایایی که دارد، Python اغلب به عنوان یک زبان کند در نظر گرفته می شود که به آزمایش بیشتری نیاز دارد و برای توسعه برنامه های تلفن همراه مانند سایر زبان ها کاربردی نیست.

 

C

در حالی که C یکی از سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است، اما همچنان یک زبان اول عالی است زیرا تقریباً همه زبان‌های برنامه‌نویسی در آن پیاده‌سازی می‌شوند. این بدان معناست که وقتی C را یاد گرفتید، یادگیری زبان های بیشتری مانند C++ و C# ساده خواهد بود.

از آنجایی که C بیشتر “سطح ماشینی” است، یادگیری آن برای آموزش نحوه عملکرد یک کامپیوتر عالی است. Joel Spolsky، توسعه‌دهنده نرم‌افزار، آن را با درک آناتومی اولیه قبل از تبدیل شدن به یک پزشک مقایسه می‌کند و آن را بهترین راه برای کدنویسی کارآمد می‌سازد.

به این ترتیب، C یک انتخاب استثنایی برای تبدیل شدن به یک کدنویس ارشد و یک توسعه دهنده با استعداد از همان ابتدا است، اگر مایل به انجام این چالش هستید.

 

جاوا

جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا و دارای ویژگی های سنگین است که تقاضای زیادی دارد. این با فرض “یک بار بنویس، هر جا اجرا شود” ساخته شده است، به این معنی که می توان آن را بر روی هر دستگاهی نوشت و روی پلتفرم کار کرد.

این آن را به یکی از مطلوب ترین مهارت های زبانی تبدیل می کند (بله، منظور ما با درآمد بالا است ). بنابراین، اگر به دنبال یادگیری زبانی هستید که می‌خواهد شغلی عالی برای شما به ارمغان بیاورد، این ممکن است یکی از بهترین کارفرمایان برنامه‌نویسان جاوا از جمله Ebay، Amazon و IBM باشد.

علاوه بر این، جاوا اغلب برای توسعه برنامه های اندروید و iOS استفاده می شود، زیرا اساس سیستم عامل اندروید است که آن را به یکی از بهترین انتخاب ها برای ساخت برنامه های تلفن همراه تبدیل می کند.

جاوا یک زبان سطح بالا است و بنابراین هنوز هم برای مبتدیان نسبتاً سخت است. با این حال، راه‌اندازی کندی دارد و برای مبتدی‌ها زمان زیادی طول می‌کشد تا اولین پروژه خود را اجرا کنند.

 

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یکی دیگر از زبان های فوق العاده محبوب است. طبق مجمع عمومی ، بسیاری از وب‌سایت‌هایی که هر روز از آنها استفاده می‌کنید، از جمله توییتر، جی‌میل، اسپاتیفای، فیس‌بوک و اینستاگرام به جاوا اسکریپت متکی هستند .

programming language

علاوه بر این، هنگام افزودن تعامل به وب سایت ها، ضروری است زیرا با HTML و CSS ارتباط برقرار می کند.  به دلیل محبوبیت، جاوا اسکریپت همچنین در چارچوب‌های اتوماسیون آزمایشی پیشرو است و ستون فقرات چارچوب‌هایی مانند نقاله و Nightwatch.JS است.

هیچ چیزی برای نصب با جاوا اسکریپت وجود ندارد زیرا از قبل در مرورگرها تعبیه شده است، بنابراین از نظر راه اندازی ساده ترین زبان برای شروع است. مشکل اینجاست که این بدان معناست که در مرورگرها به طور متفاوتی تفسیر می شود (شما باید آزمایشات متقابل مرورگر اضافی را انجام دهید) و ممکن است در طراحی پاسخگو در مقایسه با اسکریپت های سمت سرور نقص داشته باشد.

 

Ruby

روبی شبیه پایتون است زیرا یکی از آسان‌ترین زبان‌ها برای افرادی است که هیچ تجربه برنامه‌نویسی قبلی ندارند. برای یادگیری آن نیازی به دانستن دستورات یا واژگان برنامه نویسی زیادی ندارید و کتابخانه ها و ابزارهای زیادی دارد که به کارتان می آید.

دلیل بزرگ افرادی که Ruby را دوست دارند، فریم ورک فوق‌العاده  Ruby on Rails است که در بین راه‌حل‌های راه‌اندازی و سازمانی محبوبیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند. Airbnb، Groupon، Hulu، و Soundcloud تنها تعدادی از وب‌سایت‌هایی هستند که با Ruby on Rails ساخته شده‌اند ، و Ruby امروزه جامعه توسعه‌دهندگان کاملاً فعالی دارد.

با این حال، دلیل محبوبیت آن برای مشاغل کوچک اغلب یکی از انتقادات زیادی است که علیه آن وجود دارد. روبی می تواند چالش مقیاس پذیری در یک سیستم بزرگ را داشته باشد و ممکن است با عملکرد در وب سایت های بزرگتر مشکل داشته باشد. علاوه بر این، در حالی که یادگیری روبی مطمئناً آسان است، بیشتر فرصت‌ها از یادگیری Ruby on Rails به دست می‌آید، که اگر فقط انتظار دارید راه آسانی را برای ایجاد یک وب‌سایت انتخاب کنید، ممکن است منحنی یادگیری شما را کاهش دهد.

کدام زبان برنامه نویسی وب را یاد بگیریم؟

 

اگر به دنبال چیزی آسان هستید: پایتون

اگر می خواهید پایه ای محکم داشته باشید تا شما را به یک توسعه دهنده ماهر تبدیل کند: C

اگر به دنبال شغل هستید یا می خواهید اپلیکیشن موبایل بسازید: جاوا

اگر می خواهید توسعه front-end را امتحان کنید: Javascript

اگر برای وب سایت استارت آپ خود برنامه نویسی می کنید: روبی (Ruby)

در حالی که ممکن است یک استراتژی برای انتخاب وجود داشته باشد، راجر کولیر تأکید می کند که برنامه نویسی صرف نظر از انتخاب شما سخت است (حتی با پایتون). شروع ناامید کننده خواهد بود، و علاوه بر این، در آن واقعاً خوب شوید. با این حال، او همچنین پیشنهاد می کند که این تمایل به چالش برای یادگیری مهارتی است که دیگران ممکن است حوصله آن را نداشته باشند، چیزی است که ذاتاً کدنویس ها را منحصر به فرد می کند.

به قول خودش، Collier، یکی از علاقه مندان به جاوا اسکریپت، است: آیا آماده اید؟ TJ Maher پیشرفت می کند که یادگیری کدنویسی راه شماره یک برای نفوذ به اتوماسیون تست است. سپس، حتی پس از اینکه فکر کردید آن را درک می کنید، باید همیشه به تمرین ادامه دهید.

علاوه بر این، مهم نیست که چه زبانی را انتخاب می کنید، به شما توصیه می شود که پس از زبان اول خود متوقف نشوید – بهترین برنامه نویسان ترکیبی را زیر کمربند خود دارند. بعد از اینکه یکی را یاد گرفتید، بقیه احتمالا راحت تر می شوند.

و اگر هنوز نمی توانید تصمیم بگیرید، متخصصین ما در آویم‌ تیم اینجا هستند تا به شما کمک کنند‌. برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

مدیر عامل آویم تیم
نوشته های من روی وبسایت آویم تیم همگی در این صفحه هستند. هر پنجشنبه با شما به اشتراک میزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.